Gyakori kérdések

Itt összegyűjtöttük a leggyakoribb kérdéseket, amelyek általában felmerülnek a chat használata során.



Technikai problémáim vannak (nem jön be a cset-oldal stb.) Tud nekem segíteni valaki?

Technikai jellegű kérdésekben az adminisztrátor tud segíteni. Írj neki üzenetet a Kapcsolat oldalon!


Vendégként időnként nem tudok belépni a csetre mert nincs vendég belépési lehetőség. Miért van ez?

Csevegőink biztonsága érdekében időszakonként korlátozzuk a vendég belépés és az új regisztráció lehetőségét. Általában a vendég belépés csak akkor engedélyezett, ha moderátor vagy magasabb rangú tag is tartózkodik a cseten.
Ez a zavartalan csevegés biztosítása miatt van, kérlek légy megértő és türelmes! Ha számodra ez kényelmetlen, fontold meg a regisztrációt, tagok számára bármikor engedélyezett a csevegés!


A moderátorok látják a személyes adataimat vagy a privát csevegésemet?

Nem, nem látják. A regisztráció során megadott adataid közül csak az egyébként is általad publikusként megadottakat láthatják, illetve ha panasz van rád, akkor az ip címedet ismerhetik még meg és ennyi.
A privát csevegést rendszerünk bizalmasan kezeli, abba még az adminok sem tekinthetnek bele, épp ezért nem is moderált a privát csevegés és az ott ért attrocitásokat sem tudják kezelni a moderátorok, ne is kérd ezt tőlük. Ha valaki privátban zaklat, akkor némíthatod az illetőt vagy le is tilthatod a privát üzenetek fogadását, ennek módját lásd egy lentebbi kérdésnél...


Meg szeretném változtatni a nicknevem, hogy tudom megtenni? Regisztráltam, de a rendszer nem fogadta el a korábbi vendég nevemet, mit tudok tenni?

A chaten ha vendégként belépsz, akkor a rendszer 30 percig ezt a nevet fenntartja és kilépéskor sem engedi másnak felhasználni. Ha ezen időn belül regisztrálnál a korábbi vendég neveddel, akkor sajnos nem tudsz, csak ha más nevet választasz.
Ha ezt történt és ragaszkodnál a vendégnevedhez, akkor írj a Kapcsolat oldalon az adminnak, akkor módosítja a nevedet egy alkalommal.
Nicknév szabad, korlátlan módosításra csak VIP tagság vagy afeletti rangnál van lehetőség.


Milyen rangok vannak a cseten?

A chaten elérhető rangokról ezen az oldalon találsz részletes információt!


Hogyan lehetek VIP-tag? Mi az a havi aktivitás VIP-tagságért?

VIP-tagságot háromféleképpen szerezhetsz:
- Előfizetés: A cseten eltöltött aktív időért virtuális pénzt kapsz, ugynevezett kreditet. Ha elegendő kreditet gyűjtöttél, akkor abból VIP tagságot vásárolhatsz a Kreditshop menüpontban. A VIP tagságodat havonta meg kell újítanod, tehát fontos hogy mindig aktív légy a cseten!
- Örökös VIP tagság havi top aktivitásért: a cseten havonta mérjük csevegőink cseten töltött aktív idejét percekben (örökös VIP és afölötti rangú tagok nem vesznek részt a versenyben). Ez a havi top aktivitás. A verseny első 10 helyezettjét mindig megtekintheted a főoldalon. A verseny minden hónap végén ér véget és azonnal újraindul a következő hónapban. Ha egy adott hónap végén éjfélkor te voltál a legtöbb időt töltött tag a cseten, akkor automatikusan örökös VIP tagságot kapsz, melyet nem kell sosem kreditért megújítanod (és a versenyezned sem kell többet)!
- Örökös VIP tagság valamilyen különleges teljesítményért: csevegőink néha különleges teljesítményükért (pl. egy adott kihívás teljesítése, vagy népszerűségi szavazás nyertese) örökös VIP-tagságot kaphatnak a Chatcafé vezetőségétől, ez ritka alkalom.


Valaki zaklat a cseten. Milyen lehetőségeim vannak, némíthatok, tilthatok egy valakit?

Mielőtt a moderátor segítségét kéred, vedd figyelembe, hogy több lehetőséged van arra, hogy a számodra zavaró, zaklató személyeket távol tartsd magadtól:

Csevegő némítása
Lehetőséged van egy csevegő némítására. Kattints a csevegő nevére majd a "némítás" menüpontra. A némítás azt jelenti, hogy számodra a némított csevegő üzenetei nem jelennek meg sem privátban sem pedig a szobában (a többiek nyilván továbbra is olvashatják). A némítás addig tart, míg fel nem oldod. A cseten a csevegők listájának tetején a "Némítások" ikonra kattintva tekintheted át, kiket némítottál eddig és ki is kapcsolhatod ezt a beállítást, akinél úgy érzed, ez már feleslegessé vált.

Privát üzenetek korlátozása
Lehetőséged van arra, hogy a fogadott privát üzeneteket korlátozd vagy ki is kapcsold, így elkerülheted hogy valaki csak privátban zaklasson. Ezt a beállítást a cseten a profilodban teheted meg.

Ha a fenti megoldások nem vezetnek eredményre, akkor elsődlegesen az éppen a cseten tartózkodó moderátor segítségét kell kérned!
Ha olyan jellegű a probléma hogy nem tud, vagy nincs lehetősége segíteni, vagy épp nem tartózkodik moderátor a cseten, akkor a Kapcsolat oldalon keresztül üzenj az adminisztrátornak.
Légy óvatos! Ha lehet kerüld a személyes adataid megadását, bármennyire is szimpatikus számodra egy másik csevegő! Lehettek úgy is barátok a cseten, hogy nem kell ismernie senkinek sem az egyéb elérhetőségeket (lásd pl. barátlistára vonatkozó kérdés). Ha valaki számodra már egyéb csatornákon (telefon, e-mail, facebook stb.) zaklat, mert óvatlan voltál, akkor már nem tudunk segíteni!


Mi az a kredit? Mi az a Kreditshop?

A kredit egy virtuális pénz a cseten. A regisztrált tagok a cseten töltött aktív idő után kreditet kapnak, mely egy kreditszámlán gyűjti a rendszer. (A számlaegyenleg megtekinthető a cset profiloldalán vagy a honlapon bejelentkezést követően.)
Általában egy perc 1 kredit (valamilyen jeles napon ez több is lehet). A gyűjtött kreditek felhasználhatóak virtuális ajándékok küldésére más csevegő részére (ekkor az ajándék árának egy részét - transzferdíj levonása után - kreditben megkapja a címzett). Kreditből vásárolhat a csevegő magának VIP tagságot vagy saját szoba előfizetést is. A gyűjtött kreditek egy bizonyos mennyiségben át is utalhatóak egy másik csevegőnek, de ilyenkor is a rendszer transzfer-díjat von le, ami általában 20%.
Minden kredittel kapcsolatos vásárlást a honlapon a Kreditshop menüpontban tudsz megtenni. Ajándékot küldhetsz egy csevegőnek a cseten úgy is, hogy a nevére kattintva az Ajándékot küld opciót választod, ekkor is elnavigál a cset a Kreditshopba, ahol már csak az ajándékot kell kiválasztanod.
Kreditet kaphat még a csevegő kivételesen jutalomként vagy valamilyen játékban elért eredményért is (pl. az általában szombaton jelentkező 1 órás kvízjátékban is a helyes válasz 100 kreditet ér.)
Bővebb információt a kreditrendszerről és szabályairól ezen az aloldalon találsz.


Mi az a barátlista?

Regisztrált tagok úgynevezett barátlistára vehetik fel egymást, amely néhány különleges opciót rejt magában.Pl.:
- A barátlista segítségével könnyebben megtalálják egymást a cseten, mert látják egymás online, offline vagy távol státuszát (kis ikonok a profilkép mellett)
- A barátok akkor is tudnak egymásnak privát üzenet küldeni ha a privát csevegést valamelyikük teljesen letiltotta
- A barátoknak arra is van lehetősége, hogy akár offline állapotban is küldhetnek egymásnak privát üzenetet (lásd a következő pontot)
Barátként bármely regisztrált csevegőt felveheted, csak kattints nevére és a "barátnak jelöl" opcióra. A barátként való jelölést a másik félnek is jóvá kell hagynia (erről nem árt értesítened, mert a cset ezt nem jelzi külön neki). Elfogadni egy barát jelölést a cseten a csevegőlista tetején a Barátok ikonra, valamint a "Függő" gombra kattintva tudsz, itt áttekintheted kik jelöltek téged barátnak és egyenként elfogadhatod vagy elutasíthatod ezeket a kérelmeket.
Egy barátot bármikor eltávolíthatsz a listádról, a fentebb leírtak szerint lépj a Barátok panelre, majd kattints az "Aktív" gombra, majd a listában a nevénél az "eltávolítás a barátok listájáról" opcióra kattintva.

Ha lehet körültekintően válassz barátot! Nem kell feltétlen elfogadnod egy barát-meghívást, ha az illető nem szimpatikus vagy nem szeretnéd a barátaid között látni, ilyenkor udvariasan utasítsd el a kérést...


Nincs a cseten egy csevegő, akinek szeretnék fontos privát üzenetet írni. Van valami megoldás?

Igen, de csak akkor ha a barátlistádban szerepel. A barátok ugyanis tudnak úgynevezett offline üzenetet is küldeni egymásnak. Ehhez a cseten kattints a csevegőlista tetején a Barátlista ikonra majd a kiválasztott barátnak írhatsz privát üzenetet akkor is ha épp nincs a cseten.
Az üzenetet a barátod akkor látja majd, amikor legközelebb belép a csetre és tud is rá válaszolni.


Mi az a flood? Mi az a floodvédelem ami miatt némítva lettem?

A flood (áradás, elárasztás) angol szó, a cseten azt nevezzük "floodolásnak" ha valaki többször ugyanazt a szót, szöveget (vagy akár smileyt!) küldi el üzenetként a cseten, ezzel elárasztva a csevegőfalat és ellehetetlenítve a beszélgetést.
Rendszerünkben automatikus floodvédelem működik, így ha lehet tartózkodj a túl gyors, egymás utáni üzenetküldéstől, mert a floodvédelem ekkor bekapcsol és 5 percre némít a rendszer. A némítás idejére nem írhatsz üzenetet a cseten, csak megfigyelő lehetsz. (Ha épp van moderátor a cseten és segíteni szeretne neked, akkor esetleg hamarabb feloldhatja a némítást).

Az automata floodvédelmen kívül a moderátor is némíthat, ha úgy látja hogy lényegében floodolás az amit csinálsz, vagyis túl "sok" vagy a többieknek és nem hagyod szóhoz jutni őket.


Nem értek egyet egy moderátor döntésével! Kihez fordulhatok?

Alapszabály, hogy csevegőként mivel a chatre való belépésnél elfogadtad a használati szabályzatot, ezért mindig köteles vagy alávetned magad a moderátor döntésének. A moderátor döntését általában felesleges és ostoba dolog megkérdőjelezni.

Ha úgy érzed, hogy egy parázs vitában igazságtalanul büntetett a moderátor némítással vagy bannolással, akkor vedd figyelembe a következőket:
- a moderátor nem igazságosztó, nem pszichológus, nem anyukád/apukád aki majd megvéd és nem feladata a vitákat megoldania, csak a rendre, csúnya beszédre ügyel
- a provokációkat nagyon nehéz kiszűrni, (ki mondott mit, mikor stb.) ezért légy okos, ne ülj fel minden ugratásnak, mert erre a moderátor sem figyelhet mindig, viszont aki elkezdi a durva sértegetést, szitkozódást azt számíthat a kitiltásra, még akkor is, ha utólag áttekintve a helyzetet szenvedő félnek látszik.

Ha mégis úgy érzed, hogy a moderátor túlságosan súlyosan büntet, vagy negatívan diszkriminál, akkor próbáld ezt a problémát a moderátorral közösen megbeszélni és megoldani.

Ha nem sikerül, akkor és csakis akkor, kivételes esetben írhatsz erről a problémáról az adminisztrátornak a Kapcsolat oldalon.


Hogyan lehetek moderátor?

Egy jó tanács: semmiképpen se magad jelentkezz moderátornak, különösen ha még új vagy a cseten!
Moderátornak lenni nem előléptetés, hanem egy bizalmi feladat, munka, amire nem minden ember alkalmas (még ha annak is érzi magát), ezért ha feltétlenül moderátor akarsz lenni, inkább várd meg, míg felkérnek rá!
Aki maga jelentkezik moderátornak, vagy sürgeti moderátorrá válásának a folyamatát, az biztos lehet abban, hogy egy ideig nem kapja meg ezt a jogot! Az se feledd, hogy a moderátori jog sem örökre szól, ahogy megkaptad, úgy el is vehető tőled, ha azt látjuk, hogy nem a segítőkészség, hanem inkább a többiek feletti „hatalom” az, ami vonz ebben a munkában.


Mit jelent az, hogy kitiltanni (kibannolni) a csetről valakit?

Ha valaki nem megfelelően viselkedik a cseten (káromkodik, provokál, zaklat másokat, esetleg valami más módon zavarja a többiek társalgását), akkor a moderátornak lehetősége van a szabályokat be nem tartó csetelőt szankcionálni.
Enyhébb esetben egy figyelmeztetést küld privát üzenetben a csevegőnek, ám ha nem történik változás, akkor a csetelő számíthat arra hogy elnémítja (az üzeneteit nem látja a többi csevegő), majd ideiglenesen kirúgja, végső esetben kitiltja (más néven kibannolja) a csetről.
A kirúgást követően még kap egy esélyt a csevegő, a bannolásnál viszont a moderátorok döntenek annak feloldásáról.
A legsúlyosabb esetben a kitiltás végleges is lehet, ebben az esetben a csevegő neve és profilja is letiltásra kerül és többet nem jelentkezhet be az oldalon sem! Ebben az esetben egy vendég belépés vagy újraregisztráció is automatikusan szabályszegésnek minősül és azonnali újra bannolással jár. A „büntetés” súlyát és sorrendjét mindig a moderátor határozza meg, az aktuális körülményeknek és a csevegő viselkedésének megfelelően!
Alapszabály, hogy csevegőként mindig köteles vagy alávetned magad a moderátor döntésének. Soha ne kérdőjelezd meg a moderátor döntését, mert ezzel csak magadat hozod nehezebb helyzetbe!


Hogyan tudom megváltoztatni a jelszavam?

A jelszavadat bármikor megváltoztathatod (sőt, ajánlott is rendszeres időközönként megváltoztatni).
Ehhez be kell lépned a chatre és ott a profil oldaladra kell lépned. Kattints az oldal bal alsó sarkában lévő menü ikonra, majd a „Profilom” menüpontra. A regisztrációs adatok részen találod az új jelszó megadása mezőt. Az új jelszót kétszer is meg kell adnod a mezőkben (ha nem írsz be jelszót, akkor nem fog megváltozni).
A módosítás mentése gombra kattinva az új jelszódat elmentette a rendszer, így a legközelebbi belépéskor már ezt kell használnod.


Elfelejtettem a jelszavam. Mit tegyek?

Ha elfelejtetted a jelszavad, akkor bármikor van lehetőséged egy ideiglenes jelszót kérni a chatoldalon keresztül.
Ehhez kattints chat főoldalán az „Elfelejtett jelszó” linkre. A rendszer készít neked egy új jelszót és azt elküldi neked a regisztrációkor megadott e-mail címedre.
Ezzel a jelszóval már bejelentkezhetsz az oldalon, azonban az első bejelentkezéskor változtasd is meg a jelszavad, mert az ideiglenes kód csak 24 óráig érvényes!


Nem tudok a saját nicknevemmel belépni! Mit tegyek?

Ha vendégként használod a csetet, akkor bizony előfordulhat, hogy valaki más is használja éppen a nicknevedet. Ha ezt el akarod kerülni, akkor regisztrálnod kell.
Ha már regisztrált tag vagy és mégsem tudsz belépni a felhasználóneveddel, akkor elképzelhető hogy valamit elrontottál a belépésnél ( a nevedet vagy a jelszavad). Ha többszöri próbálkozásra sem sikerül belépned, akkor lehet hogy rosszul emlékszel a jelszavadra. Fontos, hogy az új rendszer csak a legalább 4 karakterből álló, ékezetes és más speciális karakterek nélküli (tehát csak kis-nagybetű és számból álló) nicknevet fogadja el regisztrációkor!
Ebben az esetben kérhetsz egy új, ideiglenes jelszót a rendszerben. Lásd az „Elfelejtettem a jelszavam. Mit tegyek?” kérdésre adott választ!