Gyakori kérdések

Itt összegyűjtöttük a leggyakoribb kérdéseket, amelyek általában felmerülnek a chat használata során.
A chaten elérhető rangokról ezen az oldalon találsz bővebb információt!



Technikai problémáim vannak (nem jön be a cset-oldal stb.) Tud nekem segíteni valaki?

Technikai jellegű kérdésekben az adminisztrátor tud segíteni. Írj neki üzenetet a Kapcsolat oldalon!


Nem értek egyet egy moderátor döntésével! Kihez fordulhatok?

Alapszabály, hogy csevegőként mivel a chatre való belépésnél elfogadtad a használati szabályzatot, ezért mindig köteles vagy alávetned magad a moderátor döntésének. A moderátor döntését általában felesleges és ostoba dolog megkérdőjelezni.

Ha úgy érzed, hogy egy parázs vitában igazságtalanul büntetett a moderátor némítással vagy bannolással, akkor vedd figyelembe a következőket:
- a moderátor nem igazságosztó, nem pszichológus, nem anyukád/apukád aki majd megvéd és nem feladata a vitákat megoldania, csak a rendre, csúnya beszédre ügyel
- a provokációkat nagyon nehéz kiszűrni, (ki mondott mit, mikor stb.) ezért légy okos, ne ülj fel minden ugratásnak, mert erre a moderátor sem figyelhet mindig, viszont aki elkezdi a durva sértegetést, szitkozódást azt számíthat a kitiltásra, még akkor is, ha utólag áttekintve a helyzetet szenvedő félnek látszik.

Ha mégis úgy érzed, hogy a moderátor túlságosan súlyosan büntet, vagy negatívan diszkriminál, akkor próbáld ezt a problémát a moderátorral közösen megbeszélni és megoldani.

Ha nem sikerül, akkor és csakis akkor, kivételes esetben írhatsz erről a problémáról az adminisztrátornak a Kapcsolat oldalon.


Hogyan lehetek moderátor?

Egy jó tanács: semmiképpen se magad jelentkezz moderátornak, különösen ha még új vagy a cseten!
Moderátornak lenni nem előléptetés, hanem egy bizalmi feladat, munka, amire nem minden ember alkalmas (még ha annak is érzi magát), ezért ha feltétlenül moderátor akarsz lenni, inkább várd meg, míg felkérnek rá!
Aki maga jelentkezik moderátornak, vagy sürgeti moderátorrá válásának a folyamatát, az biztos lehet abban, hogy egy ideig nem kapja meg ezt a jogot! Az se feledd, hogy a moderátori jog sem örökre szól, ahogy megkaptad, úgy el is vehető tőled, ha azt látjuk, hogy nem a segítőkészség, hanem inkább a többiek feletti „hatalom” az, ami vonz ebben a munkában.


Mit jelent az, hogy kitiltanni (kibannolni) a csetről valakit?

Ha valaki nem megfelelően viselkedik a cseten (káromkodik, provokál, zaklat másokat, esetleg valami más módon zavarja a többiek társalgását), akkor a moderátornak lehetősége van a szabályokat be nem tartó csetelőt szankcionálni.
Enyhébb esetben egy figyelmeztetést küld privát üzenetben a csevegőnek, ám ha nem történik változás, akkor a csetelő számíthat arra hogy elnémítja (az üzeneteit nem látja a többi csevegő), majd végső esetben kitiltja (más néven kibannolja) a csetről.
A kitiltás általában egy bizonyos időre vonatkozik (kb. 3 óra) addig a csevegő nem tud belépni a csetre.
A legsúlyosabb esetben a kitiltás végleges is lehet, ebben az esetben a csevegő neve és profilja is letiltásra kerül és többet nem jelentkezhet be az oldalon sem!A „büntetés” súlyát és sorrendjét mindig a moderátor határozza meg, az aktuális körülményeknek és a csevegő viselkedésének megfelelően!
Alapszabály, hogy csevegőként mindig köteles vagy alávetned magad a moderátor döntésének. Soha ne kérdőjelezd meg a moderátor döntését, mert ezzel csak magadat hozod nehezebb helyzetbe!


Valaki zaklat a cseten vagy az oldalon. Kitől kérhetek segítséget?

Mielőtt a moderátor segítségét kéred van lehetőséged arra, hogy a számodra zavaró, zaklató személyeket távol tartsd magadtól: Csevegő ignorálása
Lehetőséged van egy csevegő némítására. Kattints a csevegő nevére majd a "némítás" menüpontra. A némítás azt jelenti, hogy számodra a némított csevegő üzenetei nem jelennek meg sem privátban sem pedig a szobában (a többiek azonban még látják azt). A némítás 5 perces időtartamra szól, de te bármikor visszavonhatod akár hamarabb is, a Némítás feloldása menüponttal. Lehetőséged van akár több csevegőt is egyszerre némítani.

Ha a fenti megoldás nem vezetnek eredményre, akkor elsődlegesen az éppen a cseten tartózkodó moderátor segítségét kell kérned!
Ha olyan jellegű a probléma hogy nem tud, vagy nincs lehetősége segíteni, vagy épp nem tartózkodik moderátor a cseten, akkor a Kapcsolat oldalon keresztül üzenj az adminisztrátornak.


Hogyan tudom megváltoztatni a jelszavam?

A jelszavadat bármikor megváltoztathatod (sőt, ajánlott is rendszeres időközönként megváltoztatni).
Ehhez be kell lépned a chatre és ott a profil oldaladra kell lépned. Kattints az oldal bal alsó sarkában lévő menü ikonra, majd a „Profilom” menüpontra. A regisztrációs adatok részen találod az új jelszó megadása mezőt. Az új jelszót kétszer is meg kell adnod a mezőkben (ha nem írsz be jelszót, akkor nem fog megváltozni).
A módosítás mentése gombra kattinva az új jelszódat elmentette a rendszer, így a legközelebbi belépéskor már ezt kell használnod.


Elfelejtettem a jelszavam. Mit tegyek?

Ha elfelejtetted a jelszavad, akkor bármikor van lehetőséged egy ideiglenes jelszót kérni a chatoldalon keresztül.
Ehhez kattints chat főoldalán az „Elfelejtett jelszó” linkre. A rendszer készít neked egy új jelszót és azt elküldi neked a regisztrációkor megadott e-mail címedre.
Ezzel a jelszóval már bejelentkezhetsz az oldalon, azonban az első bejelentkezéskor változtasd is meg a jelszavad, mert az ideiglenes kód csak 24 óráig érvényes!


Nem tudok a saját nicknevemmel belépni! Mit tegyek?

Ha vendégként használod a csetet, akkor bizony előfordulhat, hogy valaki más is használja éppen a nicknevedet. Ha ezt el akarod kerülni, akkor regisztrálnod kell.
Ha már regisztrált tag vagy és mégsem tudsz belépni a felhasználóneveddel, akkor elképzelhető hogy valamit elrontottál a belépésnél ( a nevedet vagy a jelszavad). Ha többszöri próbálkozásra sem sikerül belépned, akkor lehet hogy rosszul emlékszel a jelszavadra. Fontos, hogy az új rendszer csak a legalább 4 karakterből álló, ékezetes és más speciális karakterek nélküli (tehát csak kis-nagybetű és számból álló) nicknevet fogadja el regisztrációkor!
Ebben az esetben kérhetsz egy új, ideiglenes jelszót a rendszerben. Lásd az „Elfelejtettem a jelszavam. Mit tegyek?” kérdésre adott választ!